Tato stránka používá Cookies. Informace o Cookies.
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


Kariéra

Uchazečů o práce je relativně dostatek, chybí kvalita

I když český trh práce dlouhodobě bojuje s nedostatkem pracovníků, firmy spíše než malý zájem ze strany uchazečů o práci trápí jejich nedostatečná kvalita. Na inzerované nabídky práce se v oborech výroby, obchodu a služeb obvykle hlásí zhruba 10 kandidátů, v průměru jsou však pouze 4 z nich pro danou pozici relevantní.

Firmy také pozorují rostoucí problémy na pracovištích plynoucí z nízké kvality odváděné práce, nezodpovědnosti a špatné domluvy se zaměstnanci. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Hofmann Personal.

 

Průzkum se zaměřil zejména na oblasti, které dnes trápí personalisty českých firem. V českých firmách podle něj nepanuje žádný velký pesimismus. Více než polovina oslovených personalistů očekává, že ekonomika bude stagnovat nebo dokonce růst, 42 % pak predikuje její mírný pokles. Jen zhruba čtvrtina dotázaných předpokládá, že počet zaměstnanců v jejich firmě vzroste, naopak necelá desetina plánuje propouštění.

 

Ze zahraničních událostí může mít na personalistiku v českých firmách větší dopad ochlazení trhu v Německu než případný Brexit. Pouze 13 % personalistů totiž považuje případný Brexit za hrozbu pro jejich firmy. Ochlazení trhu v Německu je, na rozdíl od Brexitu, mnohem větší potenciální hrozbou. Negativní vliv na české firmy v případě německé recese očekává 46 % personalistů z výrobního segmentu a 15 % z obchodu a služeb.

 

Zajímavým zjištěním průzkumu je skutečnost, že firmy nebojují ani tak s nedostatečným počtem uchazečů o práci, jako spíš s jejich nízkou kvalitou a relevancí. „Na inzerované pracovní pozice se firmám obvykle přihlásí okolo 10 kandidátů. V průměru pouze 4 z nich jsou však relevantní, v případě manažerských pozic dokonce jen 3,“ říká Gabriela Hrbáčková, ředitelka agentury Hofmann Personal, s tím, že větší zaměstnavatelé jsou oproti těm menším ve výhodě, na jejich pracovní nabídky reaguje až o 50 % více uchazečů o práci. Není to ovšem jen známostí značky, ale i investicemi do inzerce pracovních pozic.

 

Z průzkumu vyplynulo, že firmy nad 500 zaměstnanců využívají ke zviditelnění svých pracovních nabídek až dvojnásobek kanálů než firmy zaměstnávající méně než 250 lidí. Za nejefektivnější kanály pro oslovování přitom personalisté z obchodu a služeb považují (v tomto pořadí) pracovní portály, doporučení zaměstnanců a vlastní web, personalisté z výroby pak pracovní portály, vlastní web a personální agentury.

 

Dříve často zmiňované problémy související s rostoucími nároky pracovníků, vysokou fluktuací či administrativní zátěží firmy naopak překvapivě v rámci průzkumu jmenovaly jen okrajově.

autor ali


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.