Tato stránka používá Cookies. Informace o Cookies.
 
PRO MOBIL
PRO MOBIL
KLASICKY
KLASICKY


Analýzy

Digitální trendy mohou do roku 2020 ohrozit až třetinu zisku bank

Pokud se tradiční finanční ústavy změní na „každodenní digitální banky“, budou mít až o 250% větší interakci se svými zákazníky, uvádí studie Accenture.

Dnešní banky mají příležitost stát se středem životního stylu a způsobu. Jinak zůstanou u svého tradičního modelu fungování a budou zajišťovat výhradně financování a převody peněžních prostředků. Tím ale zůstanou na periferii.

 

O tom, jak velkou revolucí v bankovnictví je digitalizace a jak mění zákaznický ekosystém, pojednává také studie poradenské společnosti Accenture s názem „Každodenní banka“. Podle ní mohou mít banky své pevné místo v našem online světě. Musí si ho však rychle vydobýt. Inovátoři jako Google Wallet, Alipay, Square v USA nebo iZettle v Evropě to již pochopili a začali se přesouvat směrem k finančním aktivitám. Představují tak novou a silnou konkurenci. „Podle naší studie bude do roku 2020 více než 30 % všech bankovních výnosů ohrožených právě díky novým hráčům v tomto segmentu,“ upozorňuje David Švejda, expert na digitální technologie v bankovním sektoru ze společnosti Accenture ČR.

 

Google, Facebook, Apple nebo Amazon - těmto velkým internetovým gigantům se podařilo vytvořit u svých spotřebitelů revoluci v nákupním chování. Až 80 % všech zákazníků totiž preferuje online ratingy produktů před osobní radou zaměstnanců obchodu. 64 % zákazníků je ochotno kvůli nižší ceně přijet pro produkt osobně a 50 % spotřebitelů považuje nakupování za zkušenost spojenou s příjemným zážitkem.

 

Co je to „každodenní banka“

 

„Každodenní banka je založena na non-stop kompletním zákaznickém servisu. Za pomoci digitálních nástrojů je taková banka schopna vytvořit komplexní obchodní model a otevířít si tak přístup k novým obchodním zdrojům, novým zákazníkům a novým ziskům. Taková banka funguje jako ekosystém, do kterého zahrnuje své partnery a vytváří tak zároveň i digitální propojení svých zákazníků,“ říká David Švejda. Každodenní banka je také proaktivní na sociálních sítích i v osobním kontaktu. Ví totiž, že digitální technologie pomáhají zlepšovat reputaci a důvěryhodnost banky u svých zákazníků a veřejnosti.
Každodenní digitální banka sdružuje ve svém ekosystému pro svého klienta obchodníky ze segmentu zboží a služeb jako je domácnost, zdraví, cestování, komunikace, volný čas nebo doprava. Je špičkou ve svém segmentu s automatizovanými front i backoffice procesy, které jsou optimalizované rychlostí, efektivitou a škálovatelností.

 

Funkční „každodenní banka“ dokáže:

 

Snížit svou backoffice práci až o 80% Zredukovat své portfolio aplikací až o 70% Zkrátit dobu uvedení produktu na trh o 40 až 50% Zvýšit svůj provozní zisk o 25 až 35%

autor ali


Mobilní verze našich dalších titulů

 
 
Nahoru
 
Nahoru
 
© IDG Czech Republic, a.s.