Hlavní navigace

Zájem o on-line prodej pojištění mezi českými zákazníky vzrostl meziročně o 29 %

4. 7. 2011

Sdílet

Obliba sjednávání a placení pojištění roste díky vyšší důvěře zákazníků k platbám po internetu; je ale stále důležité dodržovat základní bezpečnostní pravidla.

Podle zjištění společnosti KAKTUS Software, které provedla mezi svými zákazníky, se on-line pojištění stává oblíbeným způsobem uzavírání pojistných smluv. Stále více lidí dává přednost komfortu sjednávání pojistek ze svého počítače před často zbytečnými návštěvami poboček a obavami ze zneužití údajů platebních karet zadávaných do webových platebních systémů. 

Výsledky zjištění odhalily prudce narůstající tendenci ve využívání nákupu pojištění, především povinného ručení, cestovního pojištění a pojištění domácnosti, po internetu. Od začátku roku 2011 došlo celkem k 29 % nárůstu online sjednání všech druhů pojistek v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. Z dostupných dat vyplývá, že největší zájem je o on-line sjednání cestovního pojištění. 

 

Bezpečnější než výběr z bankomatu?

Nejvýraznější nárůst zaznamenala oblast povinného ručení motorových vozidel, kde u sledovaných subjektů do začátku května 2011 došlo k 131% nárůstu sjednaných smluv oproti stejnému období roku 2010. Současně došlo ke zvýšení poptávky po uzavření on-line cestovního pojištění o 26 % a u pojištění domácností průzkum ukázal, že zájem o tento typ pojištění narostl o 13 %. 

„Stále více českých zákazníků upřednostňuje rychlý a snadný způsob on-line sjednání pojištění před komplikovanější návštěvou pobočky,“ řekl Dalibor Němec, výkonný ředitel společnosti KAKTUS Software. „Je patrné, že více lidí začíná důvěřovat on-line systémům a nebojí se poskytovat údaje o sobě a svých platebních kartách po internetu. Pochopili, že jde o velmi zabezpečený způsob plateb – někdy i bezpečnější než výběr z bankomatu či platby na terminálu v kamenné prodejně, jež mohou být, jak ukázaly nedávné případy, často terčem podvodných aktivit.“

 

Aby nemohlo dojít ke zneužití platební karty po internetu, společnost KAKTUS Software uživatelům doporučuje se vyhnout metodám sociálního inženýrství, tj. především:

* nesdělovat údaje o své platební kartě (číslo, expirace, CVC kód, PIN) po telefonu,

* nereagovat na e-maily vyžadující zadání údajů o platební kartě,

* co nejrychleji ohlásit ztrátu či krádež platební karty a nechat ji zablokovat,

* ihned ohlásit jakoukoliv podezřelou transakci na svém účtu.

 

Zdroj: KAKTUS Software

 

 

Byl pro vás článek přínosný?