Hlavní navigace

V Evropě probíhá další masivní vlna výstavby obchodních center. Developery povzbuzuje i nebývalý zájem investorů

19. 11. 2014

Sdílet

 Autor: © Nmedia - Fotolia.com
O bezmála deset milionů čtverečních metrů v nových obchodních centrech se má do konce roku 2016 rozrůst evropský trh nemovitostí.

Předpověď vydala v souvislosti se zahájením největšího retailového veletrhu MAPIC v Cannes mezinárodní poradenská společnost DTZ. Podle jejích analytiků jde o novou vlnu aktivity developerských společností, která je nejvíce patrná zejména v Turecku, ale rovněž ve Francii a ve Velké Británii. Pokud budou realizovány všechny projekty, významně se rozroste aktuální bilance nových obchodních center v Evropě čítající 123 milionů čtverečných metrů v 4 800 projektech.

 

O kvalitní nákupní centra se v Británii svádí boj

Developery maloobchodních projektů povzbuzuje i zájem investorů. Ti od začátku roku jen v Evropě nakoupili obchodní centra nebo retail parky za 32 miliard eur, což značí 47% nárůst v porovnání se stejným obdobím v předchozím roce. Nejvíce realitních transakcí v segmentu retailu dosud proběhlo v Německu a ve Velké Británii, ačkoliv rapidní nárůst převodů obchodních center vykazuje i jižní Evropa. Podle DTZ dosáhne letos investiční objem do retailu celkových 51 miliard eur. V roce 2015 to má být dokonce 61 miliard eur. Podle Adriana Powella, vedoucího oddělení retail v DTZ, jsou maloobchodní nemovitosti pro investory trvalou zárukou vysokých výnosů. „I s ohledem na tento fakt svádí investoři o kvalitní nákupní centra především ve Velké Británii doslova boj. A tento stav bude trvat i nadále,“ dodává Adrian Powell.

 

 

Byl pro vás článek přínosný?